Page 9 - sanad
P. 9

‫دانشگاه صنعتی شریف‬                                                           ‫‪ .4‬تبیین ارز ‌شهای محوری دانشگاه‬

‫برنامـهراهبـردی‬                ‫ارز ‌شهای محوری‪ /‬بنیادی‪ 3‬اصول پای ‌های حاکم بر تمام فعالی ‌تهای یک سازمان هستند که مبنای اخذ تصمیمات مهم و نیز انجام اقدامات لازم برای تحقق این تصمیمات‪ ،‬قرار م ‌یگیرند‪ .‬این اصول که‬
                               ‫ریشه در باورهای عمیق‪ 4‬دارند‪ ،‬همچون خطوط راهنما در یک سازمان عمل م ‌یکنند‪ .‬بنابراین‪ ،‬تصمیمات یا اقدامات راهبردی نباید در تضاد یا تناقض با ارز ‌شهای محوری قرار گیرند‪ .‬به عنوان مثال‪ ،‬در‬
                               ‫شرایطی که اعتبار علمی دانشگاه یک ارزش بنیادی محسوب م ‌یشود‪ ،‬در مسیر حرکت به سوی آینده مطلوب‪ ،‬لازم است از انجام هرگونه اقدامی که به شهرت و اعتبار علمی دانشگاه آسیب م ‌یرساند‪،‬‬

                                                                                                                                                                                                 ‫پرهیز شود‪.‬‬
                               ‫برای ارز ‌شهای محوری از واژه "تبیین" استفاده شده است؛ زیرا این ارز ‌شها ریشه در گذشته سازمان دارند و به یکباره خلق نم ‌یشوند‪ .‬ارز ‌شهای محوری دانشگاه صنعتی شریف بخشی از نظام ارزشی‬

                                                                                                    ‫دانشگاه است که اعضای خانواده شریف نسبت به آن باور عمیق دارند و نماد فرهنگ سازمانی دانشگاه محسوب م ‌یشود‪.‬‬
                               ‫برای تبیین ارز ‌شهای محوری‪ ،‬ابتدا چندین مصاحبه با افراد کلیدی و پیشکسوت دانشگاه انجام شد و سپس طی جلسات متعدد شورای برنام ‌هریزی راهبردی نتایج مصاحب ‌هه‌ا مورد بررسی و اصلاح قرار‬

                                                                                                                                     ‫گرفت و نهایتا در تاریخ ‪ 1395/5/6‬به شرح زیر به تصویب شورای دانشگاه رسید‪.‬‬

                                                                                            ‫ارز ‌شهای محوری‬

                  ‫ما در دانشگاه صنعتی شریف‪ ،‬عمیقا به ارز ‌شهای محوری زیر باور داریم و پایبندیم‪9 :‬‬

                                                                                                                                                   ‫‪ )1‬اعتبار و کیفیت علمی‬
                                                                                                                                                     ‫‪ )2‬اثربخشی اجتماعی‬
                                                                                                                                                           ‫‪ِ )3‬خ َرد جمعی‬
                                                                                                                                                         ‫‪ )4‬نظم و انضباط‬

                                                                                                                                               ‫‪ )5‬همبستگی درون سازمانی‬
                                                                                                                                                          ‫‪ )6‬اخلاق مداری‬

                                                                                                                                                ‫‪ )7‬آزاد اندیشی و پرسشگری‬

                                      ‫‪3- Core Values‬‬
                                      ‫‪4- Deep Belief‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14